December 9, 2008

Raya di kampung...

yeyyy!!! memandangkan raya puasa ari tuh turn raya pertama di Alor Setar, so raya haji kat Telok Nipah la pulak... umah ayah den tapi biasanya kami semua kumpul di umah kakak aku, cikbee aja... sbb umah ayah dgn umah cikbee dekat deh.. nggak sampei 1 menet jaraknya.. kekekeke

aku nya plan.. ajak depa bakar satay mlm raya tuh.. waahhhh.. menjadi jugak plan tuh... seblum bertolak balik kg, singgah Giant Sg Petani, beli nasi impit segera, timun, kacang tanah (tapi takdo dahhh), cucuk satay... nampaknya kena singgah pekan Kota Kuala Muda (kami panggil kota ja) beli kacang tanah... okeh.. habis beli semua... sampai2 sana.. depa dua orang dah siap potong ayam & daging.. tinggal nak blender rencah utk perap satay dan buat rendang daging ja...

kul 5 ptg start perap... dekat kul 8 mlm cenggitu baru aku dgn abang ipar yg sulung tuh start mencucuk satay... sambil2 tuh cikyon & dua org anak sedara aku Jan & Umaq duk sediakan api kat depan umah...
ni belen2 lepas cucuk satay.. lagi dua tupperware depa dah amik keluar nak start bakar dah... aku bantai cucuk
wahhh... upacara membakar satay dah start!!! huish.. cikyon menunjukkan bakat terendamnya membakar satay... so..tugasan membakar di buat oleh cikyon & abg ipar aku, abg Joe...
sambil2 tuh aku kat dapur.. duk potong nasi impit, timun & bawang... kuah kacang dah siap petang tadi.. tunggu satay siap di bakar aja..satay daging dah setel..so masih menunggu satay ayam yg blum habis di bakar...akhirnyaaaa... semuanya siap untuk di ngappp!!! hehehehe... lapar sehhh.. dah la satay gumuk2 lak tuh.. kalah satay kajang nih...
hah..tunggu apa lagi..semua dah terhidang... serbuuuuu... oppssss... bagi laluan pada tukang2 bakar satay dulu..dirasmikan oleh... cikyon!!!

nih anak sedara den..cucu sulung ayah..fitri...dgn abahnye




No comments:

WEBHOSTING & DOMAIN @ RM100/YEAR

NAMSAHAZ Webhosting - Affordable webhosting for everyone!