December 29, 2008

1 Muharram Detik Permulaan...

gitulah baris pertama lirik lagu nasyid yg aku nyanyi masa skolah rendah dulu... Sekolah Kebangsaan Bukit Kechil... kat seblah kiri sebelum sampai Pantai Merdeka.. dekat masjid tuh... huh.. kena paksa ngan ostad Hassan jadi ketua nasyid... cehhhh.. aku ni jarang join bab2 nyanyi ni.. kalo menari2 tu ada la.. dari darjah 1.. sampai form 3 aku ektip menari kat skolah... tup2 masa darjah 6 tu.. tiba2 ostad suruh aku ganti sorang budak tu jadi tekong nasyid.. alomakkk!!! biar benar ostad nih..

maka ngan bersungguh2 la aku menghapal lirik tuh..

1 muharam detik permulaan
perkiraan tahun Islam Hijrah
perpindahan nabi dan umat Islam
dari kota Mekah ke kota Madinah

atas keyakinan dan iman yang teguh
kaum muhajirin dan ansar bersatu
rela berkorban harta dan nyawa
demi menegakkan Islam tercinta

gitulahhh...yg aku masih ingat... lain2 dah lupa hehehehe... kami pi lawan kat Sekolah Kebangsaan Kuala Muda... kalah beb.. huahuahua.. sungguh tidak menyerlahkan bakat nyanyian aku... adesss...

jadi apakah azam aku utk tahun 1430 Hijrah nih????
adakah....
adakah.......
adakah...........
(tak perlulah aku nyatakan apa azam aku ni yek... biarlah aku saja yg taw.. hehehe.. kalo tak capai.. malu woooo)

Selamat Menyambut Tahun Baru Hijrah buat semua...

2 comments:

Madam Casper said...

heheheheh aku ingat lagi lagu ni..
time tu bersungguh-sungguh bernasyid..menyeritt ja..la ni menyeritt ngan anak2...wakakakakaka

cikmas said...

tu la pasai.. agaknya sbb ostad tu taw aku ni jenih sora power takyah pakai mekropon.. tu yg dia suh aku nyanyi lagu tuh..

WEBHOSTING & DOMAIN @ RM100/YEAR

NAMSAHAZ Webhosting - Affordable webhosting for everyone!