November 11, 2008

Car Seat vs Walker

my wishlist....hehe harap2 dapat belikan nurin car seat dalam masa terdekat nih... dia tak nak baring lama2 dalam bakul while I'm driving..aiseyyyy... ada ke patut dia nak meniarap plak dalam bakul tuh.. biar btol anak dara aku nih.. sesuka ati dia ja nak buat aksi dia tuh ...

stroller dah ader .. beli masa umor dia 2 bulan cenggitu.. kat Tesco A.Setar...sbb kesian abah kena dukung dia masa aku tengah amik stok ke..hehehe.. lenguh juga tuh.. so kitorang decide dapatkan stroller nih.. brapa harga.. ermmm rasa2 dalam RM229 cenggitu kot brand Sweet Cherry.. saja beli yg besor gedabak nih... bagi dia naik sampai besar...

so skarang ni..dalam pertimbangan aku... samada nak dapatkan walker dulu atau car seat dulu.. kalo ikutkan web Sweet Cherry nih...walker untuk 6mths++ ... tapi... ok jugak kalo bagi dia duduk dlm nih... tak la dia 'boring' asyik terbaring n meniarap je (huhu...dah pandai boring si kenit nih... ahaks...) daripada hasil survey2 aku tu.. ada 4 patern nih... yg aku 'terpikat' ... cehhh.. sbb kaler dia biru laaaaa ...kakakakaka... abis sumer barang anak2 aku di birukan..yg mana paling ok??? ntah.. baca dia punya function.. lebey kurang sama jer..yg 1st and 2nd tuh... macam kukuh ckit....lagi 2 tuh.. mcm musykil jer.. lagipun yg first 2 tuh..boleh convert jadi ala2 rocking chair gitu.. hehe

tapiiii... yang car seat ni lagi pentinggg... bila aku merempit dgn si nurin, senang ckit kalo letak dia dalam nih... takler dia ngamuk nak meniarap dlm bakul..huk huk huk.. mcm biasa.. pilihan aku, tak lain tak bukan.. kaler biru shantek dakkk?? tataw brape harganya... rasa dalam RM2++ jugak kot.. aku suka yg 1st tuh...nampak sporty ckit.. tapi yg 2nd.. mc ok jugak..sbb mcm ada dashboard pulak... ermmm.. kena pi tengok live.. baru taw mana yg lagi sesuwai kut... hehe.. tapi aku ni..kalo dah set in mind nak beli satu2 benda tuh.. selagi tak beli.. maka setiap kali aku pegi hyper/supermarket aku akan pegi jenguk benda tuh.. hahahaha.. kira mcm 'angau' dari kejauhan la... takpe..takpe.. aku target.. bulan depan mesti nak beli jugak.. yah3...caiyok!! caiyok!!
ermmm.. sebnarnya.. byk benda lagi dlm wishlist aku nih....handbag (yg besor yg boley masuk segala diapers.. botol susu.. laptop kecik kesayangan aku..).. henpon (henpon yg ada nih..dah outdated.. hahaha.. ada kamera tapi gambor mcm nak taknak)..tapi takpe..satu persatu akan ku paparkan di sini.. sbg motibasi..oopssss.. motivasi utk aku berusaha mendapatkanyer... hihihi...

2 comments:

maskjask said...

saya undi car seat! Car seat dulu.. walker rasanya si nurin kecik lagi.. tak elok kasi duduk awai2 sebab struktur tulang dia tu belum kukuh untuk duduk. Tunggu sampai dia pandai duduk baru bubuh dalam walker.

Car seat penting esp. kalau rajin travel ngan bb. Di sini budak <5thn wajib pakai dan ada jenis2 car seat ikut berat budak..

cikmas said...

tq.. itu la... rasanya kena dptkan car seat dulu... smlm dah cakap ngan abahnya.. by hook or by crook.. nak beli gak car seat...ermmm tapi moskil la..celuih ka masuk kancil? muahahahaha

WEBHOSTING & DOMAIN @ RM100/YEAR

NAMSAHAZ Webhosting - Affordable webhosting for everyone!