January 1, 2009

2009...Dugaan pertama!

pejam celik pejam celik dah masuk 2009... aku plan nak buat grand opening... terpaksa postponed due to some technical problems... nanti lah aku citer... tadak mood... sbb ada citer lain yg berlaku ari ni yg membuatkan aku hilang mood

kemarin.. aku & dua kakak aku mengedar pamphlet di Tesco Sungai Petani.. so ari ni.. kami plan nak pegi serbu Giant Sungai Petani pulak... since takde org jaga kedai kalo kami pegi semua.. so kami tinggal cik idah jaga kedai.. aku ngan cikbee and 2 org anak sedara aku ja pegi.. 1st kitorang pegi Econsave... then Giant... masa kat Giant, aku dpt call dr cik idah kata ada kastemer di kedai yg katanya kawan aku.. sku suruh ja dia layan depa dulu.. depa tanya harga baju yg 1 set tuh.. aku kata "ikut tanda harga lah"... sbb seingat aku... dah letak tanda harga semua...

bila kami dah balik ke kedai.. kak aku kata.. ada 3 org yg katanya kawan aku tu.. penah keja sekali... sorang lagi pulak.. katanya wife kepada kawan cikyon.. so aku pun "OK"... kak aku kata... depa beli 2 baju..

yg satu tu.. dia silap bagi baki balik... aku tak kisah lah.. nak wat camne dah silap kannnn... yg lagi satu... baju set yg akak aku call tanya tadi tu, jual pada harga RM25!!! alamakkkkk!!!! itu set baju sepatutnya harga RM129.90... so kalau jual RM125 ker.. RM120 ker.. atau RM110 sekalipun.. aku masih boleh terima.. ini... RM25???? aku tanya akak aku napa bleh jadi camtu.. dia kata.. dah aku kata ikut tanda harga... yaaaa.. mmg la btul harga di situ RM25 (masa aku terima baju ni dari kawan aku, Ayu... dah ada tanda harga tuh.. maybe dia lupa nak buang dari hanger tuh.. sbb dia selalu reuse hanger2 tuh dan aku pulak lalai, lupa nak gantikan dgn tanda harga yg btol)...

yg aku paling terkilan... kastemer yg mengaku kawan aku tadi tu... terus cepat2 ambil baju tu and bayar... and cepat2 nak pegi dari situ.. walhal akak aku dah bitaw aku on the way balik, suruh diorang tunggu jap.. akak aku citer.. diorang cepat2 kata.. "takpa..takpa.. takyah tunggu Mas... kirim salam je kat dia...."

sampai skrang aku duk tertanya2... sapa lah kawan aku tu??? kalo korang... korang rasa logik tak? baju lain yg set2 atau sepasang... harganya dalam range RM89.90 hingga ke RM139.90... takkan tiba2 ada satu RM25 jer???

aku frust!!! mungkin bukan rezeki aku... tapi aku frust sbb ada jugak org nak amik kesempatan mcm tu... tak boleh ke bersikap jujur???

aku search2 balik gambar baju tu dlm web aku... nasib baik jumpa... tengok la ni.. kalo korang.. korang caya tak set baju ni RM25 jaaaa????? this one cost me 100 ringgit okehhh...


1 comment:

Madam Casper said...

cik mas
selamat tahun baru...

sabar lah..tu dugaan hang yang pertama, byk lagi dugaan kedepan yang akan hg hadapi. Anggap sajalah tak dak rezeki hang pada hari tu tapi InsyaAllah ..nanti Allah akan gandakan rezeki hang...

Sabar byk2 noooo

WEBHOSTING & DOMAIN @ RM100/YEAR

NAMSAHAZ Webhosting - Affordable webhosting for everyone!