April 9, 2011

tudung maintenance free?


hah? aku suka sangat kalau tudung yg senang nak menten nih... ngapa? sbb aku basuh tudung semer masuk mesin basuh ja... nan hado nya aku nak hand wash satu2... kalau yg berawning tu... lepas keluar dr mein basuh... dah kering tu... bila nak pakai... kena lah merajinkan diri meng'iron' awning tu supaya kembali 'terletak' dan nampak comel bila dipakai (tudung ye, bukan tuan yg pakai tu comel)

tapi hari tu (dah lama gak la...) ada sorang kawan merangkap kastemer yg tempah anak tudung awning lembik (hahhh??? lembik?!) ... haaa... maksudnya...dlm awning tu.. kita tak letak apa2 interlining lah... hanya kain lycra semata2... dah boleh bayangkan ke? aku start dgn 1 helai je..sekarang dah berhelai2 dlm koleksi... nak tengok contoh.. mcm ni la.. aku buatkan utk si nurin... (maaf ye..model pon tak leh lepaskan putingnye)



sebenarnya bila dah pakai tudung ni...baru tahu... 'sedap' sangat...kekeke.. mcm benda makan la pulak... ala.. kira selesa la... senang nak jaga... senang nak basuh... nak packing sekali dgn kain baju bila pegi travelling pun mudah.. takyah pening2 duk pikir takut awning kemek atau terpeleot... hehehe... ambil je dari ampaian... zappp.. terus sarung... keluar je dari beg... terus pakai... semudah A...B...C...O...P...Q...

No comments:

WEBHOSTING & DOMAIN @ RM100/YEAR

NAMSAHAZ Webhosting - Affordable webhosting for everyone!