April 23, 2011

Pantai Merdeka

Sepetang mandi manda aku sekeluarga di Pantai Merdeka. Pantai Merdeka yang aku lihat dulu dengan sekarang telah banyak berbeza. Pantai Merdeka telah ditambah baik dengan wajah baru seperti medan selera yg bersih dan selesa, permainan kanak2, tempat berkhemah, menara JPA dan resort. Pemandangan kawasan sekitarnya menarik dan menyeronok.

Ketenangan Pantai Merdeka dapat lihat dengan ombak yang membadai pantainya. Paling penting kebersihan kawasan dan sekitarnya pantainya dijaga. Kebersihan sekitar pantainya dijaga maka keindahan Pantai Merdeka terpancar dan seronok untuk bersantai dan berkelah. Keseronokan pengunjung diukirkan dengan senyuman. Bersama kita menjaga kebersihan Pantai Merdeka.

(Photo- ketenangan alunan ombak Pantai Merdeka)

Jauh pandangan permai terletak Tanjung Dawai dan Gunung Jerai. Bot2 berulang alik dari Pantai Merdeka ke Tanjung Dawai bersama pengunjung di kedua2 tempat tersebut. Di Tanjung Dawai, anda boleh membeli belacan, ikan kering, keropok dll. Di Pantai Merdeka pulak, anda boleh bersantai atau berkelah.

(Bot membawa pengunjung dari Pantai Merdeka ke Tanjung Dawai)


(Nun di sana Gunung Jerai)






(Aku,Cik Jan, Cik Nurin dan Cik Adila)






Jom mandi laut di Pantai Merdeka.....rancang punya rancang ...akhirnye....tercapai juga kami membawa cik nurin mandi laut kat Pantai Merdeka. Sampai je kat Pantai Merdeka....cuaca pada mula...alhamdulillah baik, kira2 pukul 5 petang..... hujan mula turun......apa lagi angkat kaki balik....kepuasan dan keseronokan terpancar pada cik nurin dan cik adila........tengok aku tu pakai topi koboi....koboi laut katakan..... bersama cik jan dok latih cik nurin dan cik adila nak pecah rekod berenang dari Pantai Merdeka ke Tanjung Dawai......bleh ka?.....brani ka?.....berjaya ka?........yang pasti kami semakin hampir je............tapi kat Pantai Merdeka.....bukan Tanjung Dawai......

Pakat2 mai ke Pantai Merdeka. InsyaAllah, kedatangan anda pasti membawa keseronokan dan kepuasan dengan pemandangan Pantai Merdeka........pasti balik dengan kenangan Pantai Merdeka.....sambil dengaq lagu Cinta Pantai Merdeka...

2 comments:

cikmas said...

cemana koboi bleh sesat mai pantai nih???

cikyon said...

koboi laut .....kan kuda laut ada..tggu tak mai2 kuda laa...guna pelampung cik nurin dan cik adila laa

WEBHOSTING & DOMAIN @ RM100/YEAR

NAMSAHAZ Webhosting - Affordable webhosting for everyone!