October 20, 2008

Kelam kabutnya hari ni..

Memula ingat ok jer kalau tak antar nurin ke nursery...sbb nak pegi post office pos barang..pastu settle lah... kesian pulak nak antar dia .. ada kena nappy rash pulak kat toooot... itu yg tak sampai ati nak antar...

last2 abih semua keja yg patutnya bleh siap dlm sejam dua, jadi berjam2 dgn dia nih...adehhhh..mana dgn dia sibuk nak meniarap..pastu dah boring, menangis lak tak reti nak alih badan semula...hahahaha..apa la si kecik ni..wat mama kelam kabut jer...

akhirnya, lepas brape kali nurin bangun tido, minum susu and ek-ek....siap jugak proses packing barang...semangat nak pegi pos ni...ye la..dah janji dgn kastemer nak pos ari ni kan...jenguk kat luar..ermmm...mcm nak ujan...tapi lom ujan kan? so...1 botol susu bekal si nurin..1 beg brg2 yg nak pos..masuk kete..kunci umah..vrooommmm...kancil aku pun jalannnnn...

tak sampai 5 minit..ujan turun...lebat plak tu..saspen ni..dah ler wiper tak brapa btol...aku 'on' kan wiper...baru je zup-zap-zup-zap 5 - 6..alamakkkk!!! wiper belah kanan (seblah driver - aku la tu) tercabut...aiyakkk..saspen nih..ujan lebat...bawak nurin plak... nak pegi ke? nak patah balik ke? nak pegi? nak balik? nak pegi? nak balik? dek kerana risau ujan bertambah lebat.. aku decide wat u-turn kat traffic-light Bandar Mutiara jer... baliklahhhh...

nurin pun dah start bunyi..dia ni, asal sampai jer traffic-light JPJ mesti nak nangis.. hehe..ngape ntah... lapor kut...sempat la aku sumbat botol.. senyap jap..lampu dah ijao.. aku cabut botol n jalannnnn... uwaaaaaaaaaaaaaaa...nurin sambung nangis...hehehehe... sabor yang...dah nak sampai umah nih.. jgn ler wat mama gabra...

alhamdulillah...selamat sampai..tak sempat masuk porch.. kasi si nurin nenen dulu..sambil tu, call asben aku...antar laporan la... wiper rosak...apa da..rasanya..ni dah 3rd time jadi cenggitu...

ermmm..nampaknya...besok je lah pegi pos brg tu.. nak wat camne..plan x jadi... bahaya jugak kalo aku teruskan tadi...

No comments:

WEBHOSTING & DOMAIN @ RM100/YEAR

NAMSAHAZ Webhosting - Affordable webhosting for everyone!